Pages

Sep 23, 2009

Anak-anakku @ Ramadhan 2

Berakhirlah sudah ramadhan... sebulan berpuasa...

Itulah dia... kini syawal sudah menjelma...
Setelah sebulan menjalani ibadah puasa, anak-anakku gembira menyambut syawal.

Menjelang 1 syawal, Kak long (6 tahun) berjaya berpuasa sebanyak 18 hari, dan kak ngah
(5 tahun) pula... 22 hari, Nampaknya kak ngah lebih banyak puasa dari kak long.

Kalau lihat anak-anak berpusa, kekadang kesian juga, tapi alhamdulillah, dapat juga mereka berpuasa. Apa pun ayah & mama bersyukur... anak-anak ayah dapat belajar berpuasa. Kalau lihat kak long dan kak ngah, kak ngah lebih kuat semangat dari kak long, kalau menjelang petang, kak long dah baring jer... kak ngah relax jer... masih main sana sini lagi.

Biasanya dalam pukul 5, aku bawa anak2 pegi pasar ramadhan, (teluk intan, htn melintang, sabak bernam & sg. besar) tu ler tempat-tempat yang biasa aku pegi . Aper jer yang anak2 nak makan aku belikan. Bukan apa... nak bagi semangat kat anak2 tu... Tapi tak ler sampai memnbazir.

Apapun tahniah anak2 ayah. tahun depan Insya-Allah kita puasa lagi.

5 comments:

joegrimjow said...

anak sdare pose 5 hari saja

ell_jay said...

waaahhh.. angah.. bangga acik ija dengar.. angah betul2 dah besar dah ni.. along.. apsal neh.. manja lagi nehhhh.. takpela tak kisah.. janji faham apa itu puasa.. kan?

selamat hari raya.. maaf zahir batin..

seroja jingga said...

budak2 sekarang memang bagus..tak mcm kita dulu..liat nakpuase..tapi ekarang tidak lagi!

seroja jingga said...

budak2 sekarang memang bagus..tak mcm kita dulu..liat nakpuase..tapi ekarang tidak lagi!

nuar said...

tahniah dan syabas utk k. ngah n k. long

ADAM FAHMI

ADAM FAHMI