Pages

Jul 13, 2009

Nasi Lemak 30 sen

Mesti ramai kalangan rakyat Malaysia nie suka makan Nasi Lemak kan... kalo kat Key El tu biasa la... Nasi Lemak Antarabangsa la... aku pun maser zaman dok kat gombak dulu, rajin gak pi layan nasi lemak antarabangsa tu... dengan yeop la... (my brother) kekadang tu pegi ngan housemate aku... Kherol ngan Nan (Depe nie adik beradik).


Sebut pasal nasi lemak nie... banyak tempat ada jual nasi lemak... memacam stail ada... siap bungkus ada (bungkus daun pisang @ bungkus surat khabar), layan diri ada... yang sedap ada... yang kureng sedap pun ada... Kalo citer pasai pengalaman makan nasi lemak nie... mesti memacam cerita boleh dapat kan.

Cerita pasai harga pulak... biasanya kalo kat pekan-pekan kecik... paling kurang pun 50 sen... tu pun payah dah nak dapat rega tu... biasanya rege seringgit la.... Kalo yang 50 tu... nasi lemak lauk timun jer la... pastu kuah merah tanpa ikan bilis... biasa la tu... Kalo kat pekan besar pulak... emm rega kena besar gak la... rasa belum tentu lagi

Kat sini aku nak citer la... kat sekolah aku nie masih ada lagi orang jual nasi lemak 30 sen... (tak percaya ker?) kena percaya gak la... sebab ini kesah benar. Walaupun regenya 30 sen... siap ada telur dadar ngan ikan bilis sekurang-kurangnya 4 ekor... (kategori banyak la tu berbanding kat luar) Nasi nyer pulak sikit jer la... (sesuai ngan harga). Kalo makan pulak memang hingga menjilat sudu... lagi sedap dari nasi lemak kg. baru... (citarasa aku la...)

Kalo nak rasa nasi lemak 30 sen... mai la ke kg. sg. samak.... makan nat kantin sekolah aku... sekali makan nak lagi...

* kalo sepul makan nasi lemak nie... sorang 3 bungkus baru boleh berenti...

2 comments:

jijah montel said...

this is too good to be true!!! ya allah liiii.. kat sini semua mahal... nasi lemak tu kalau kat dungun ni mau 1.50.. ko bayang kitorg makan roti canai kuah kambing semangkuk kena dekat RM10.. ari tu gi kuala kangsar.. capati, roti canai dua, kuah kambing.. siap belanja member amir sekali.. baru RM7.. tak sabar aku nak pindah balik kelang.. sana mahal logik la jugak..

Firol said...

Harga zaman mak enon pakai skirt dulu ni

ADAM FAHMI

ADAM FAHMI